Læg dine IT-opgaver ud af huset
IT-outsourcing kan give bedre og mere driftsikker IT.
Virksomheder lægger IT-opgaverne ud af huset
Små, mellemstore og endda store virksomheder vælger ofte eksterne leverandører, der hurtigt kan levere den nødvendige service og support. Konklusionen, som bl.a. har været omtalt i Jyllands-Posten og Computerworld, er: Man får generelt bedre og mere driftsikker IT med ekstern hjælp.
Supportaftale med IT-tilkaldeservice
MicroNet tilbyder at installere, konfigurere, vedligeholde, fjernstyre og fejlrette dine IT-installationer. Det kræver blot, at du tegner en Netværk-, Server- og/eller PC-supportaftale.
Sikker fjernstyring og fejlretning foregår da over nettet og/eller telefon, så vidt det er muligt. Hvis problemet er uløseligt via nettet eller telefonen, besøger vi kundens adresse.
Følgende serviceaftaler tilbydes:
Driftaftale fra kr. 4.000,- pr. år
Serveraftale fra kr. 3.000,- pr. år pr. server
PC-aftale fra kr. 400,- pr. år pr. PC
Timeprisaftale: Tilbud fremsendes
Supportaftalen kan omfatte:
- Windows 2003/2008/2012 servere E-mail- og internetopkobling
- Windows PC’er med tilhørende Ethernet netværk
- Microsoft Exchange Server
- Firewall for beskyttelse mod angreb udefra
- VPN udstyr for sikker kommunikation mellem lokaliteter
- Microsoft IIS web/intranet Server f.eks. med Sharepoint
- Hjemmearbejdspladser vha. Terminal Service eller Citrix
- Microsoft Terminal Server Anti-Virus til server & PC’er
- Microsoft Small Business Server med tilhørede funktionalitet af server & PC’er
Definitioner:
Driftsaftale
En driftaftale omfatter alt, der har med en specifik server at gøre. Dette inkluderer serverens funktioner så som operativsystem og de installerede programmer, der er aftalt for kundens brug, herunder vedligehold og opdateringer af det software, der er licenser til. Der er således intet overladt til ejer/bruger. MicroNet står for alt.
Serviceaftale
En serviceaftale omfatter vedligehold af de basale funktioner på serveren, herunder operativsystem og standardprogrammer så som IIS, MSSQL etc.. Ved tilkøb af backup-service også funktionen af denne.
Det er kundens ansvar at vedligeholde indhold så som websider og deres funktioner, databaseforbindelser og deslige.
MicroNet er således ikke ansvarlig for funktionaliteten af indhold, eksempelvis mistede indeks i SQL, manglende funktionalitet af ASP side mv.
Det er ligeledes kundens ansvar at tilse, at backup foretages af de rigtige data, dvs. opsætning af backup jobs og schedules, samt at disse afvikles og kan anvendes i praksis.
Ved nedbrud af server, gendanner MicroNet denne, enten ved reparation eller backup, samt indlæser nødvendige backupfiler, hvor MicroNet Backup er tilvalgt, men det er kundens ansvar at idriftsætte denne rekonstruktion.
Vil du høre mere om serviceaftaler hos MicroNet, er du velkommen til at kontakte os på tlf.: 4580 5843.